2009. márc. 10.

5. E N R G A

Számolatlanul kapjuk postaládánkba a szórólapokat. Többségét olvasatlanul dobjuk el. Nem is csoda. Követhetetlen ez az óriási dömping. Azért akadnak köztük mazsolák. A minap is ráakadtam egy gyöngyszemre. Az igazi az lenne, ha mindenki kapott volna belőle, de lehet, hogy kapott is az emberek többsége. Az első döbbenet, hogy erre van EU-s támogatás!!!! Nem érdekes? Az első oldalán hiányos betűkkel ezt írták : ENGRA HA KVSBBT HSZNLSZ AKKR IS MKDIK. Na mit szóltok hozzá??? Édes anyanyelvünk. Vagy inkább nyelvük. Szegény Lőrincze Lajos forog a sírjában. Fűtésről, elektromos eszközök használatáról szól az egész. Ha nem használod, akkor kapcsold ki! Még jó, hogy szóltak, mert eddig mindig úgy tettem, amikor haza értem, minden elektromos eszközt / vasaló, mikro, bojler, hajszárító, fagyi gép, varrógép, televízió, számítógép, DVD lejátszó, vízforraló, hűtő, elektromos fogkefe / bekapcsolok, és reggeli indulásomig hagyom, had fogyasszák az áramot. Most viszont már tudom, ez nem helyes. Igaz, csak azután, hogy megfejtettem a rejtvényt. Egy rövid előzetes van a szórólapon, azt azért ide idézném nektek: „ Földünk energiái végesek. Így ha nem változtatunk pazarló szokásainkon, a nem megújuló energiatartalékok elfogynak. A rettentő mértékű káros anyag kibocsátás következményeit pedig a következő generációk is meg fogják szenvedni. A klímaváltozás sajnos vissza nem fordítható, de még megállítható. Ebben azonban mindannyiunknak szerepet kell vállalnia. Apró változtatásokkal, és egy kis odafigyeléssel Te is segíthetsz!” Eddig az idézet. Aztán a többi oldalon részletesen kiokosítanak, amennyiben hagyod! Zuhanyozás, csap elzárás, hulladék csökkentés, tölthető elem használata, lejjebb venni a fűtést, villanyt lekapcsolni! Stb… Szóval itt aztán kap a pofájára a pazarló paraszt! Egy, két apróság jutott eszembe, a teljesség igénye nélkül, erről az irományról. Gondolkodtam egy picit, hol lehet a hiba? Én nem vágtam ki életemben egy fát sem. A rengeteg szemetet, csomagoló anyagot velem vásároltatják meg méreg drágán, pedig én ezt nem tenném! Hülye az, aki nem kapcsolja le a villanyt, ha nincs rá szüksége! Én sem teszek ilyet. Hiszen nem olcsó!!! A csapot is elzárom, ha nem kell víz. Nem sikerült rájönnöm, hogy mit hibázok el? Mivel teszem tönkre a földünk jövőjét? A liberális USA rémlik fel előttem. Egy családban 4-5 autó, hajó az óceánon, saját repülő, talán itt el lehetne kezdeni! Nem? Egy kis önmérséklet tanúsításával. A föld vizeinek teljes lehalászása, és az esőerdők kivágása sem az én nevemhez fűződik. Gyáram sincs, sem atom reaktorom, ami veszélyeztetné a földet. Sem ezekből származó, számokkal kifejezhetetlen vagyonom. A csomagoló anyag sok esetben drágább a közértben, mint amit tartalmaz. Velem ezt kifizettetik! Minden eszközzel profitot hajhásznak, és most még bennem szeretnének lelkifurdalást kelteni! Nem fog sikerülni! Persze az igazi haszon az lenne, ha semmit sem használnék, vagy mindent kikapcsolnék, de azért fizetném a rezsi költséget a mainál is zsírosabb mértékben. Csak azért, hogy ne hogy má’ kevesebb profitja képződjön a jóságosoknak!?!? Igen, így kellene! Az egész dolgot pedig itt kellene bevezetni először Magyarországon! Rajtunk. Tarthatatlan ez a fényűző, pazarló élet, amit mi itt élünk! Jó vastag bőr van a pofánkon. Szégyellem is magam rettenetesen. Szemét módon télen nem vettem lejjebb a fűtést. Ja, talán azért, mert ha megfázom, akkor a legolcsóbb gyógyszerekkel is rosszabbul járnék, mint a rendes fűtéssel. Pedig az sem semmi! Akkor még nem is szóltam a tisztességes gyógyszeripari haszon elmaradásáról. Valahogy úgy alakul, hogy mindig én vagyok a hibás. Ha nem fűtök, akkor szegény gázosok ráfizetését okozom. Egyébként meg a gyógyszeriparét. Téboly. Sötétben ülve spórolok a villannyal. Viszont megél belőlem a szemüveg ipar. Amikor világítok, akkor az Elmű. Nem tudok dönteni! Döntsétek el helyettem, mit tegyek? Úgy érzem én okozom az elkövetkező időkben az új generáció, és az egész világ vesztét. Nagyon nyomaszt ez az óriási felelősség! Lenyúzzák a bőrömet, és még szégyellhetem is magam. Forgatom a kezemben a szórólapot, és az jár a fejemben, hogy ha az EU csak ennyire képes, akkor kár volt megalakítani, de legalábbis nekünk bűn volt oda belépni! Szerintem ilyen nagy baromságot összehozni egy szórólapra, EU nélkül is sikerült volna. Saját pénzből, saját tehetségből. Amikor ezt az egész elképzelést végig viszik rajtunk, úgy járunk majd, mint a viccbéli cigány lova. Elkezdte fogyókúráztatni, hogy kevesebbe kerüljön. Dicsekedett a haverjának. Képzeld Zsiga! Minden nap kevesebb zabot adok a Rárónak. Tényleg? És hogy áll a dolog? Egy ideig jól ment minden. Olyan jól alakult, hogy az utolsó négy hétben már nem evett egy szemet sem.
Mielőtt azonban teljesen leszokott volna, nem megdöglött a büdös gebe?
(Dé)

Nincsenek megjegyzések: